Important Icon.png Atenção: Esse artigo pode conter spoil sobre a The Ice Islands Quest.Se não quiser ver, saia da pagina.
Também conhecida como: Svargrond Quest, Snow Quest, Nordic Shaman Quest, the ice islands quest
Recompensa:   Acesso à ilha de Krimhorn, Helheim, Tyrsung, habilidade de usar os dogsleds de Nibelor para Inukaya, habilidade de virar cidadão de Svargrond, incluindo lutar na arena, navio e muito mais
Localização: Svargrond
Level requerido: 0
Premium requerida: sim
Esteja preparado para enfrentar: Todas as criaturas das Ice Islands, cultistas, e às vezes várias criaturas demoníacas.
Legenda: Jarl, O jovem Sven não é muito entusiasmado em aceitar novos cidadãos na povoação bárbara de Svargrond, e por essa razão ele irá submetê-lo a fazer algumas missões. Se sucedido, você poderá ajudar outros bárbaros que estão precisando de ajuda.

 

Spoiler

Equipamentos Requeridos

  • Meat
  • 1 Pick
  • 5 Bat Wings
  • 4 Bear Paws
  • 3 Bonelord Eyes
  • 2 Fish Fins
  • 1 Green Dragon Scale
  • 1 Spoon (Compre em Venore)
  • 1 Hydra Tongue (Compre de Rose em Venore)
  • 1 Kitchen Knife (Compre em Venore’s Tools Shop)
  • 1 Nilsor’s waterskin (Compre em Nibelor de Nilsor; você não pode ir a Nibelor ainda, é melhor esperar até a missão 5)

Método

  • Passe no Barbarian Test Quest, dai vá ao Iskan no nordeste de Svargrond (reto norte do barco).

Befriending the Musher

Peça ele uma mission, compre ou pegue um pedaço de Meat (há vários wolfs e bears no caminho) e vá sul de onde você encontrou o mamute. Encontrará A Starving Dog, fale com ele não com hi, mas com Sniffler seguido de Meat. Ele irá comer o meat e aparecerá um efeito verde acima dele confirmando o evento. Fale novamente com o Iskan.

  • No mapa, A Starving Dog está marcado como “Dog”:

Dogmambe.jpg

Nota: Agora você tem acesso á Nibelor

Nibelor 1: Breaking the Ice

Agora que pode ir para Nibelor, fale com Iskan e peça passage. Lá você irá encontrar o NPC shamânico Hjaern localizado dentro de uma montanha ao norte de onde você chega na ilha. Peça a ele uma mission. Ele irá descrever a missão, dizendo que as Chakoyas estão tentando invadir. Para a próxima parte, precisará de uma pick.

Olhe no mapa os pontos amarelos, neles, você verá rachos no gelo. Use a pick nos rachos e bastante chakoyas irão aparecer ao seu redor. Essas criaturas não são muito perigosas, apenas um pouco mais forte que dworcs ou rotworms. Continue seguindo o lado direito e usando sua pick nos rachos de acordo ao mapa abaixo. Depois que quebrou o gelo as três vezes, retorne ao Hjaern e diga a ele sobre sua mission.

  • Cada ponto amarelo com contorno preto é um racho no gelo:

Cracked.jpg

Nibelor 2: Ecological Terrorism

  • Ao lado de Hjaern, há uma rampa, suba nela para achar o NPC Silfind. Peça a ela uma mission.

Ele irá lhe dar um jug especial que permite que você recolha formigas. Para achar formigas, terá que achar um formigueiro em Tiquanda. Um deles pode ser encontrado aqui. Para pegar as formigas, use o jug no formigueiro.

Agora retorne á Svargrond e fale com Buddel, o navegador bêbado no sul de Svargrond e peça para que ele lhe traga á Tyrsung. Para que ele lhe leve a algum lugar, precisa falar hi golugar. Note que ele é bêbado e pode lhe levar para o lugar errado, um dos quais seria a ilha de Okolnir, que está repleta de Dragons e Frost Dragons, portanto é bem aconselhável levar mais que 400 GPs caso ele erre a sua destinação múltiplas vezes.

Chegando em Tyrsung, vá para a costa sul aonde encontrará um acampamento de hunters, bandits e outros. Mais para baixo achará um navio de piratas. Neste navio, você irá encarar um Pirate Cutthroat, 2 Pirate Buccaneers e 3 Smugglers. Desça no fundo do navio e use as formigas no mastro localizado na foto:

Usehere.jpg

Após ter feito isso, retorne á Silfind lhe dizendo sobre sua mission.

Nibelor 3: Artful Sabotage

  • Peça uma mission novamente ao Silfind e ela lhe dará um Vial of Paint, que é tinta para que você pinte algumas focas. Você terá notado várias focas em pequenos icebergs perto da costa certamente, mas há alguns que são acessíveis em Tyrsung.
  • Retorne á Tyrsung e vá norte. Você achará focas para pintar. Use o Vials of Paint nelas. Após pintar três de acordo com a foto, volte á Silfind e lhe diga sobre sua mission.

Babyseal.jpg

Nibelor 4: Berserk Brewery

  • Novamente peça uma mission para Silfind. Ela diz que precisa de vários produtos de criaturas para uma poção. Traga para ela:
    • 5 Bat Wings
    • 4 Bear Paws
    • 3 Bonelord Eyes
    • 2 Fish Fins
    • 1 Green Dragon Scale

E lhe diga um por um os nomes dos ingredientes.

Nibelor 5: Cure the Dogs (Primeira parte)

  • A sua próxima missão necessita que fale com Nilsor, o NPC que te manda de volta pra Svargrond de Nibelor. Ele irá lhe dizer que seus cachorros estão doentes e que você precisa lhe trazer vários ingredientes para ele fazer um remédio. Ele precisará de: spores of a giant glimmercap mushroom, um hydra tongue, um fine sulphur, uma waterskin with geyser water, uma purple kiss blossom, uma frostbite herb e uma part of the sun adorer cactus.

Para recolher tudo isso, necessitará dos utensílios mencionados nos Equipamentos Necessários. Note também que você pode pegar os ingredientes em qualquer ordem e não precisa voltar pra falar com Nilsor após cada ingrediente. Seria uma boa ideia aproveitar que está perto do NPC para comprar o Nilsor’s Waterskin.

Hydra Tongue

  • Encontre Rose na loja botânica, ao sudeste do barco de Venore. Compre uma hydra tongue dela por 100 gp.

Fine Sulphur

  • Para obter este ingrediente, você precisará de usar uma colher em um lava hole inativo. Há vários em Goroma, no Ancient Temple nos Fire Devils, no caminho de Thais pra Fibula, no primeiro piso de Cyclopolis indo direto ao sul, no MoLS e em números outros lugares.

Part of the Sun Adorer Cactus

  • Há varias Sun Adorer Cactus na cidade de Ankrahmun, mas você só precisa de uma. Vá a leste do barco e você verá uma planta vermelha aqui. Use a Kitchen Knife para recolher o ingrediente.
  • Há outras localizadas aqui, aqui, e aqui.

Spores of a Giant Glimmercap Mushroom

  • Vá para Trapwood, perto do rio que divide Port Hope no meio. Vá para o leste, sempre no lado sul do rio até ver um cogumelo grande chamado Giant Glimmer Cap Mushroom, aqui. Use uma colher nela para coletar seus spores.

Purple Kiss Blossom

  • Bem perto do Giant Glimmer Cap Mushroom há um Purple Kiss Bush. Use a kitchen knife nela para extrair o ingrediente.

Vial of Geyser Water

  • Compre do próprio Nilsor uma Nilsor’s Waterskin.
  • Vá para Svargrond e peça ao Buddel que lhe leve á Okolnir.
  • Na ilha há dois geysers inativos. Um diretamente sul do barco, aonde pode encontrar até 3 dragons. E um ao leste do barco, dando quase uma volta ao redor da montanha. Não há nenhuma criatura ao leste. Use Nilsor’s Waterskin no geyser inativo.

Frostbite Herb

  • A Frostbite Herb é extraído de uma Frostbite Plant, que pode ser achada em vários lugares ao redor de Svargrond. Para pegar o ingrediente, use a Kitchen Knife na planta.
    • Há uma planta perto do urso que teve que abraçar. Vá ao oeste e levite três vezes. Siga a parede no lado direito até achar uma rampa. Haverá vários Ice Golems. Siga esse caminho e faça uma esquerda dai continue sul. Suba essa rampa e verá a planta.
    • Outra planta está no topo da montanha de Frost Giants em Tyrsung.
    • Outra pode ser achada em uma rampa indo para esquerda na montanha sul do mamute que teve que abraçar, aonde verá vários Frost Trolls.

Tendo recolhido todos os ingredientes, retorne ao Nilsor e recite os nomes dos ingredientes um por um para que ele os recolha. Após ter recolhido todos, pergunte á ele sobre sua mission. Ele também lhe dirá que Hjaern quer lhe falar sobre a segunda parte desta missão.

Nota: Agora você pode acessar os igloos e cavernas das chakoyas em Inukaya através de um cão em Nibelor que precisa de um ham toda vez que passe nele.

The Secret of Helheim (Segunda parte)

  • Fale com Hjaern sobre a mission e ele lhe contará sobre a ilha de Helheim, que é basicamente uma grande caverna aonde os Braindeaths conduziram experimentos horroríficos com a morte e vida. Ele quer que você desça ao nível mais profundo e investigue porque os espíritos estão inquietos.
  • Vá para Helheim através do Buddel. Ao leste do barco verá uma montanha. Suba a montanha dai desça novamente ao subsolo. Neste nível encontrará apenas Ghouls e Mummies. Vá para o Sul até achar uma escada. Desça. Neste nível você encontrará vários Demon Skeletons e Crypt Shamblers. Vá para Oeste e rapidamente verá outra escada. Desça e estará em um nível repleto de Bonebeasts, sem contar os monstros anteriores. Siga para Sudeste até encontrar mais uma escada.

Cuidado pois nessa parte começa a ficar bem mais difícil. Assim que descer a escada, encontrará vários bonebeasts e Bonelords. Depois de matá-los ou tentar correr deles (é difícil pois a quantidade de criaturas faz com que fique preso facilmente), suba ao norte, vá para a esquerda e depois novamente para baixo e verá outra escada.

Neste nível haverá muitos Elder Bonelords, normalmente acompanhados de Bonelords, e/ou Bonebeasts. Vá reto ao norte, seguindo a parede. Ignore as pequenas edificações no caminho, só a ultima que você precisa entrar. Através da parede, você pode notar um Braindeath e seus summons Vampires, um ou dois Elder Bonelords, e talvez Bonebeasts. Seu objetivo é entrar nessa edificação (suba a escada e desça novamente — não há nada quando sobe a escada), e pisar no meio de um altar estranho no lado norte da sala. É muito possível você tentar correr, porém como a sala é extremamente pequena, não é muito recomendável pois pode ficar trapado pelo summons.

Você irá receber uma mensagem depois que pisar na frente do altar. Depois disso, pode retornar á Hjaern e lhe contar sobre sua mission.

Necromancer Altar.png

The Contactman

Agora saia de Nibelor e volte á Svargrond. Você precisa falar com o NPC Lurik sobre uma mission. Ele está na Explorer’s Society, logo ao sudeste do banco e correio. Ele pede que você fale com o NPC Nor no acampamento dos Barbarians sobre um Memory Crystal.

  • Peça que o Buddel lhe leve ao barbarian camp.
  • Chegando lá, vá ao Norte e suba na montanha. Você irá encontrar MUITOS mamutes no caminho. Vá ao Norte no lado esquerdo da montanha até achar uma escada. Desça e continue indo para Oeste até passar por um estreito de gelo. Continue indo para o Sul até chegar na fortaleza barbárica. Nessa fortaleza você irá encontrar todos os tipos de barbarians, e em grandes quantidades. Si quiser, pode tentar ir correndo enquanto invisível que fará que a maioria dos barbarians não lhe perceba.
  • Ache o NPC Nor de acordo com esse mapa:

Npc nor.jpg

  • Peça ao Nor o Memory Crystal. Retorne-o ao Lurik em Svargrond e espere 5 minutos para pedir outra mission.

Formorgar Mines 1: The Mission

Agora já pode entrar nas minas de Formorgar aonde poderá achar grandes quantidades de Cults e criaturas mais poderosas nos níveis inferiores, incluindo o temível Ghazbaran. A sua missão por enquanto é apenas encontrar o NPC “A Restless Soul”. Você ainda não tem a habilidade de falar com ele ainda, porém terá que achar um papel em um esqueleto perto dele que indica que ele era um aprendiz de Hjaern. Siga o caminho indicado para encontrar o NPC. Note que terá que retornar aqui depois dessa missão.

  • Siga este caminho para chegar nas minas (no caminho encontrará muitos Ice Golems, Novice of the Cults e outras criaturas):

Minas1.jpg

  • Agora siga este caminho para chegar no NPC e no esqueleto (no caminho encontrará MUITOS Novices, alguns outros cults e outras criaturas):

Minas1-1.jpg

  • Após retornar ao Hjaern, pergunte á ele sobre Tylaf, o nome que estava escrito no papel que encontrou. Você não precisará do papel mais.

Formorgar Mines 2 & 3: Ghostwhisperer & The Secret

  • Após falar com Hjaern sobre Tylaf, ele lhe permitirá que fale com ele. Retorne ao NPC fantasma e fale hi normalmente, seguido por story, e ele lhe contará sobre sua história.

Ele dirá que foi capturado e torturado pelos cultistas que estão habitando as minas. Ele explica que estão tentando descongelar os demônios que ficaram presos no gelo no fundo das minas quando o Frostheart Spire rompeu.

  • Retorne a Hjaern lhe dizendo sobre sua mission.

Formorgar Mines 4: Retaliation

Hjaern está preocupado ao ouvir estas notícias e pede que você marque os quatro obeliscos nas minas mais profundas com o Frost Charm que ele lhe providencia.

Nota: Esta missão é a mais difícil e você terá que formar uma equipe para matar os monstros no caminho. Você irá encontrar Crystal Spiders, Nightmares, Destroyers, Plaguesmiths, Lost Souls, Demons e Behemoths.

  • Com o Frost Charm em mãos, retorne às minas. Agora, siga os mapas a seguir para chegar no último nível das minas.

Minas2.jpg

Antes de descer para o ultimo nível, não esqueça de abrir o esqueleto que está perto das escadas que contém um Shard, 100 GP, Bullseye Potion, Crossbow e 20 Power Bolts.

  • Agora você terá que descer no último nível, que está repleto de criaturas extremamente difíceis de matar. É muito aconselhável que você e seu time andem bem devagar, juntos e perto das paredes.

Vocês terão que usar o Frost Charm em cada um dos quatro obeliscos, que são basicamente torres indicadas pelos pontos amarelos no mapa:

Minas2-2.jpg

Depois que conseguirem marcar todos os obeliscos fale novamente com Hjaern sobre a mission. Note, que agora você poderá usar o outfit de Norseman, como também trocar shards por addons (Nota: Para vender Shards você deverá fazer os dois addons do Norseman Outfits primeiro).

Diálogos

Parte de Iskan:

Jogador: hi

Iskan: Greetings.

Jogador: mission

Iskan: Well, one of the boys has run away. I think he got the scent of some beast. He’s young and inexperienced so I can’t blame the cub …

Iskan: I would like you to see after him. He should be somewhere north west of the town. He is probably marking his territory so you should be able to find his trace. Are you willing to do that?

Jogador: Yes.

Iskan: That’s surprising. Take a piece of meat. If you find the boy, feed it to him. That will give him enough strength and incentive to return to his pack …

Iskan: Talk to him by calling his name ‘Sniffler’ and tell him you got meat for him. After he has eaten the meat, return here to talk to me about your mission.

Jogador: Sniffler

Jogador: Meat

A Starving Dog:’ <munch>

Jogador: hi

Iskan: Greetings.

Jogador: mission

Iskan’: You are a friend of mine and the boys now. I tell you something. If you ever need to go to the isle of Nibelor, just ask me for a passage.


Parte de Hjaern:

Jogador: hi

Hjaern: Be greeted.

Jogador: mission

Hjaern: We could indeed need some help. These are very cold times. The ice is growing and becoming thicker everywhere …

Hjaern: The problem is that the chakoyas may use the ice for a passage to the west and attack Svargrond …

Hjaern: We need you to get a pick and to destroy the ice at certain places to the east. You will quickly recognise those spots by their unstable look …

Hjaern: Use the pickaxe on at least three of these places and the chakoyas probably won’t be able to pass the ice. Once you are done, return here and report about your mission.


Jogador: hi

Hjaern: Be greeted.

Jogador: mission

Hjaern: The spirits are at peace now. The threat of the chakoyas is averted for now. I thank you for your help. Perhaps you should ask Silfind if you can help her in some matters.


Parte de Silfind:

Primeira Mission:

Jogador: hi

Silfind: Be greeted.

Jogador: mission

Silfind: I heard you have already helped our cause. Are you interested in another mission, even when it requires you to travel to a distant land?

Jogador: yes

Silfind: I am pleased to hear that. On the isle of Tyrsung foreign hunters have set up camp. They are hunting the animals there with no mercy. We will haveto find something that distracts them from hunting …

Silfind: Take this jug here and travel to the jungle of Tiquanda. There you will find a race of wood eating ants called termites. Use the jug on one of their hills to catch some of them …

Silfind: Then find someone in Svargrond that brings you to Tyrsung. There, release the termites on the bottom of a mast in the hull of the hunters’ ship. If you are done, report to me about your mission.


Segunda Missão:

Jogador: hi

Silfind: Be greeted.

Jogador: mission

Silfind: Well done. The termites caused just the distraction that we needed. Are you ready for the

next step of my plan?

Jogador: yes

Silfind: Good! Now listen. To protect the animals there, we have to harm the profit of the hunters.

Therefor, I ask you to ruin their best source of earnings. Are you willing to do that?

Jogador: yes

Silfind: So let’s proceed. Take this vial of paint. Travel to Tyrsung again and ruin as many pelts of baby seals as possible before the paint runs dry or freezes. Then return here to report about your mission.

Jogador: mission

Silfind: You saved the lives of many innocent animals. Thank you very much. If you are looking for another mission, just ask me.


Terceira Missão:

Silfind: Our warriors need a more potent yet more secure berserker elixir to fight our enemies. To brew it, I need several ingredients. The first things needed are 5 bat wings. Bring them to me and I’ll tell you the next ingredients we need.

Jogador: 5 bat wings

Silfind: Do you have the 5 bat wings I requested?

Jogador: yes

Silfind: That’s just what I needed. The next items I need are 4 bear paws. Bring them here to learn about the next ingredients.

Jogador: 4 bear paws

Silfind: Do you have the 4 bear paws I requested?

Jogador: yes

Silfind: They are in a good condition. The next items I need are 3 beholder eyes. Bring them here to learn about the next ingredients.

Jogador: 3 beholder eyes

Silfind: Do you have the 3 beholder eyes I requested?

Jogador: yes

Silfind: You did a good job. The next items I need are 2 fish fins. Bring them here to learn about the next ingredient.

Jogador: 2 fish fin

Silfind: Do you have the 2 fish fins I requested?

Jogador: yes

Silfind: You did a good job. The last item I need is a green dragon scale. Bring it here so I can finish the elixir.

Jogador: 1 green dragon scale

Silfind: Do you have the green dragon scale I requested?

Jogador: yes

Silfind: Thank you very much. This will help us to defend Svargrond. But I heard young Nilsor is in dire need of help. Please contact him immediately.


Parte de Nilsor:

Jogador: hi

Nilsor: Greetings, traveller.

Jogador: mission

Nilsor: I am in dire need of help. A plague has befallen my dogs. I even called a druid of Carlin for

help but all he could do was to recommend some strong medicine …

Nilsor: The thing is the ingredients of the medicine are extremely rare and some only exist in far

away and distant lands. If you could help me collecting the ingredients, I would be eternally grateful …

Nilsor: Are you willing to help me?

Jogador: yes

Nilsor: A thousand thanks in advance. I need no less than 7 ingredients for the cure. You can ask me about each specifically …

Nilsor: I need a part of the sun adorer cactus, a vial of geyser water, sulphur of a lava hole, a frostbite herb, a blossom of a purple kiss, a hydra tongue and spores of a giant glimmercap mushroom …

Nilsor: Turn them in individually by talking about them to me. As soon as I obtained them all, talk to me about the medicine.


Jogador: Part of the sun adorer cactus

Nilsor: You will find this kind of cactus at places that are called deserts. Only an ordinary kitchen knife will be precise enough to produce the ingredient weneed. Do you have a part of that cactus with you?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: Vial of geyser water

Nilsor: You will need a specially prepared waterskin to collect the water. You can buy one from me …

Nilsor: Use it on a geyser that is NOT active. The water of active geysers is far too hot. You can find inactive geysers on Okolnir. Do you have somegeyser water with you?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: Sulphur of a lava hole

Nilsor: I need fine sulphur of an inactive lava hole. No other sulphur will do. Use an ordinary kitchen spoon on an inactive lava hole. Do you have fine sulphurwith you?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: Frostbite herb

Nilsor: The frostbite herb is a local plant but its quite rare. You can find it on mountain peaks. You will need to cut it with a fine kitchen knife. Do you have a frostbite herb with you?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: Blossom of a purple kiss

Nilsor: The purple kiss is a plant that grows in a place called jungle. You will have to use a kitchen knife to harvest its blossom. Do you have a blossom of a purple kiss with you?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: Hydra tongue

Nilsor: The hydra tongue is a common pest plant in warmer regions. You might find one in a shop. Do you have a hydra tongue with you?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: Spores of a giant glimmercap mushroom

Nilsor: The giant glimmercap mushroom exists in caves and other preferably warm and humid places. Use

an ordinary kitchen spoon on a mushroom to collectits spores. Do you have the glimmercap spores?

Jogador: yes

Nilsor: Thank you for this ingredient.


Jogador: mission

Nilsor: Thank you. Now I have all necessary ingredients. As a reward I grant you the use of our dog sled, which is located to the east of here. …

Nilsor: The dogs can be a bit moody, but if you always carry some ham with you there shouldn’t be any problems. Oh, and Hjaern might have a mission for you. So maybe you go and talk to him.


Segunda parte de Hjaern:

Hjaern: Be greeted.

Jogador: mission

Hjaern: There is indeed an important mission. For a long time, the spirits have been worried and have

called us for help. It seems that some of our dead have not reached the happy hunting grounds of after life …

Hjaern: Everything we were able to find out leads to a place where none of our people is allowed to

go. Just like we would never allow a stranger to go to that place …

Hjaern: But you, you are different. You are not one of our people, yet you have proven worthy to be

one us. You are special, the child of two worlds …

Hjaern: We will grant you permission to travel to that isle of Helheim. Our legends say that this is the entrance to the dark world. The dark world is the place where the evil and lost souls roam in eternal torment …

Hjaern: There you find for sure the cause for the unrest of the spirits. Find someone in Svargrond who can give you a passage to Helheim and seek for the cause. Are you willing to do that?

Jogador: yes

Hjaern: This is good news. As I explained, travel to Helheim, seek the reason for the unrest there and then report to me about your mission.


Jogador: hi

Hjaern: Be greeted.

Jogador: mission

Hjaern: There is no need to report about your mission. To be honest, I’ve sent a divination spirit with you as well as a couple of destruction spirits that were unleashed when you approached the altar …

Hjaern: Forgive me my secrecy but you are not familiar with the spirits and you might have get frightened. The spirits are at work now, destroying the magic with that those evil creatures have polluted Helheim …

Hjaern: I can’t thank you enough for what you have done for the spirits of my people. Still I have to

ask: Would you do us another favour?

Jogador: yes

Hjaern: Thank you my friend. The local representative of the explorer’s society has asked for our help …

Hjaern: You know their ways better than my people do and are probably best suited to represent us in this matter. Search for Lurik and talk to him about aprobable mission he might have for you.


Jogador: hi

Lurik: Welcome, Jogador!

Jogador: mission

Lurik: You are the one who became an honorary barbarian! The one who made friends with the grim local

musher and helped the shamans of Nibelor! The one they call old bearhugg … erm … I mean indeed I

might have a mission for someone like you …

Lurik: We are trying to find out what is happening in the raider camps. Through our connection to the

shamans we could get a covered contact in their majorcamp far to the south. We equipped our contact

with a memory crystal so he could report all he knew …

Lurik: We need you to recover this crystal. Travel to the southern camp of the raiders and find our contact man there. Get the memory crystal and bring ithere. The society and the shamans will then decide our next steps. Do you think you can do this?

Jogador: yes

Lurik: Excellent. Just report about your mission when you got the memory crystal.


Parte de Nor: Jogador: hi

Nor: Psst, not that loud.

Jogador: Memory crystal

Nor: Here, take the memory crystal and leave immediately.

 


Jogador: hi

Lurik: Welcome, Jogador!

Jogador: mission

Lurik: Have you retrieved the memory crystal?

Jogador: yes

Lurik: Ah, great. Please give me some time to evaluate the information. Then talk to me again about your mission.


Segunda missão de Lurik:

Jogador: hi

Lurik: Welcome, Jogador!

Jogador: mission

Lurik: The information was quite useful. What worries me most are not the raiders but those that have driven them from the old mines…

Lurik: We need to investigate the mines. Most entrances collapsed due to the lack of maintenance but there should be some possibilities to get in …

Lurik: In case you find a door, I’ll tell you the old trick of the Carlin mining company to open it <whisper> <whisper>. Find some hint or someone who is willing to talk about what is going on there.

Jogador: bye

Lurik: Good bye. Come back soon with exciting stories about your travels.


Formorgar Mines 1: The Mission

Jogador: hi

Hjaern: Be greeted.

Jogador: tylaf

Hjaern: You encountered the restless ghost of my apprentice Tylaf in the old mines? We must find out what has happened to him. I enable you to talk to his spirit …

Hjaern: Talk to him and then report to me about your mission.

Jogador: bye

Hjaern: Good bye.


Formorgar Mines 2 & 3: Ghostwhisperer & The Secret
Jogador: hi

A Restless Soul: Ahhhh! At last someone that can listen to my story!

Jogador: story

A Restless Soul: I was captured and tortured to death by the cultists here. They worship a being that they call Ghazbaran …

A Restless Soul: In his name they have claimed the mines and started to melt the ice to free an army of vile demons that have been frozen here for ages …

A Restless Soul: Their plan is to create a new demon army for their master to conquer the world. Hjaern and the other shamans must learn about it! Hurry before it’s too late.

Jogador: bye


Jogador: hi

Hjaern: Be greeted.

Jogador: mission

Hjaern: These are alarming news and we have to act immediately. Take this spirit charm of cold. Travel to the mines and find four special obelisks to mark them with the charm …

Hjaern: I can feel their resonance in the spirits’ world but we can’t reach them with our magic yet. They have to get into contact with us in a spiritual way first …

Hjaern: This will help us to concentrate all our frost magic on this place. I am sure this will prevent to melt any significant number of demons from the ice …

Hjaern: Report about your mission when you are done. Then we can begin with the great ritual of summoning the children of Chyll …

Hjaern: I will also inform Lurik about the events. Now go, fast!

Jogador: bye

Hjaern: Good bye.


Formorgar Mines 4: Retaliation

Jogador: hi

Hjaern: Be greeted.

Jogador: mission

Hjaern: Yes, I can feel it! The spirits are in touch with the obelisks. We will begin to channel a spell of ice on the caves. That will prevent the melting of the ice there …

Hjaern: If you would like to help us, you can turn in frostheart shards from now on. We use them to fuel our spell with the power of ice. …

Hjaern: Oh, and before I forget it – since you have done a lot to help us and spent such a long time in this everlasting winter, I have a special present for you. …

Hjaern: Take this outfit to keep your warm during your travels in this frozen realm!

Jogador: bye

Hjaern: Good bye.